ul. Kłopotowskiego 11, Warszawa
Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00

TEL. 505 052 231   

KONTAKT GALERIA KURSY DLA BEZROBOTNYCHO NAS W MEDIACH
NASZA KADRA

Szkolenie Manager Gastronomii

Program kursu
 

Na szkolenie składają się wykłady, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, zajęcia w grupach oraz panele dyskusyjne.

 

Program szkolenia obejmuje:

1. Omówienie programu szkolenia.

2. Ogólne wprowadzenie do gastronomii i hotelarstwa.

3. Trendy na rynku HoReCa w Polsce i na świecie.

4. Rola i atrybuty profesjonalnego menadżera,

-istota i style zarządzania w gastronomii

-cechy dobrego przywódcy

-mechanizm budowania autorytetu

-reguły efektywnych negocjacji

-techniki i strategie negocjacyjne

-komunikacja z personelem. Reagowanie w sytuacjach kryzysowych.

5. Określenie zapotrzebowania menadżerskiego właścicieli lub inwestorów.

6. Charakter lokalu (podział branży HoReCa).

7. Wybór odpowiedniej lokalizacji, uwarunkowania okolicy, relacje sąsiedzkie.

8. Wybór formy prawnej przedsiębiorstwa (jednoosobowa działalności gospodarcza, spółka cywilna, spółka prawa handlowego (spółka z o.o. , inne). Wady i zalety.

9. Rodzaje podatków i stawki w gastronomii.

10. Wybór odpowiednie grupy docelowej.

11. Umowa najmu/dzierżawy lokalu (na co zwrócić uwagę - potencjalne zagrożenia).

12. Niezbędne dokumenty, pozwolenia, koncesje, plany budowlane i technologiczne. Określenie kosztów związanych z tymi formalnościami.

13. Składanie niezbędnych dokumentów (odbiór sanepidu , odbiór strażacki, szkolenia bhp, koncesja alkoholowa ABC).

14. Biznes Plan, główne założenia finansowe, analiza SWOT.

15. Przeprowadzenie rachunku wyników.

16. Stworzenie symulacji obrotowej.

17. Podsumowanie wszelkich wydatków.

18. Wzory druków i dokumentów ewidencjonowania obrotów.

19. Macierz BCG.

-określenie dynamiki rozwoju i tempa sprzedaży produktów w BCG

-zmaina karty menu w oparciu o macierz

-jaki jest wzorcowy portfel przedsiębiorstwa w macierzy BCG

20. Food Cost i Beverage Cost.

21. Sposoby rozliczania się z inwestorem.

22. Dobór materiałów budowlanych i wykończeniowych, wystrój lokalu.

23. Analiza technicznych uwarunkowań proponowanego lub wybranego lokalu.

24. Wstępne zakreślenie punktów produkcyjnych, sprzedażowych, konsumpcyjnych i sanitarnych miejsca.

25. Konsultacja z technologiem żywienia. Zlecenia wykonania planu technologicznego w oparciu o plany budowlane i pełną inwentaryzację budowlaną.

26. Oświetlenie i nagłośnienie lokalu gastronomicznego.

27. Wentylacja i klimatyzacja w lokalu gastronomicznym.

28. Zarys systemu HACCP.

29. Rodzaje menu.

30. Standardy obowiązujące w karcie menu. Jak stworzyć idealne menu?

31. Określenie systemu zarządzania lokalem gastronomicznym, hierarchia pracownicza.

32. Specyfika zatrudnienia w gastronomii i hotelarstwie,

- CV , na co zwracać uwagę podczas rekrutacji na konkretne stanowisko,

- rozmowy kwalifikacyjne,

33. Forma prawna zatrudnienia: umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło. Aspekty prawne, koszty, uprawnienia i obowiązki obydwu stron.

34. Metody i instrumenty motywacji personelu . Systemy premiowe, prowizyjne i inne.

35. Oszustwa i kradzieże pracowników gastronomii; sposób zwalczania i eliminowania negatywnych działań pracowników.

36. Monitoring w lokalu gastronomicznym. Koszty i podstawowe założenia.

37. Określenie szaty graficznej miejsca.

38. Strona internetowa - na co zwrócić uwagę.

39. Plan kampanii reklamowej: podstawowe założenia, budżet, środki, reklama w mediach, stawki, metody działania.

40. Media społecznościowe - wpływ i wykorzystanie w branży HoReCa.

41. Działania public relations w gastronomii.

42. Marketing szeptany w branży HoReCa.

43. Zasady budowanie lojalności konsumenckiej.

44. Potęga marketingu wewnętrznego w gastronomii i hotelarstwie.

45. Odtwarzanie muzyki w gastronomii i hotelarstwie. Regulacja prawne, wysokość opłat. Teoria i praktyka orzecznictwa. Organizacje: Zaiks, STOART, SPAW, ZPAV i inne. Firmy oferujące tzw. free music.

46. Nawiązanie współpracy z firmami obsługującymi gastronomię:

producenci, dostawcy, hurtownie.

47. Negocjowanie kontraktów handlowych:

-Kawa, herbata, wyroby tytoniowe, alkohole mocne, wino, piwo, produkty spożywcze.

48. System kontroli dostaw.

49. Przygotowywanie ofert i kalkulacja kosztów eventów.

50. Urządzenia gastronomiczne i ich serwis, producenci i firmy dystrybuujące.

51. Drobny sprzęt kuchenny i barowy, zakup, zasadność, wybór odpowiednich marek.

52. Bar i miksologia,

-reguły projektowania ergonomicznego baru,

-zasady układania karty koktajli i alkoholi,

53. Sommelierstwo,

-zasady układania karty win

54. Obsługa konsumenta,

-podstawowe zasady sztuki kelnerskiej

55. Remanenty - zasadność i metody.

56. Elektroniczne systemy remanentowe:

Inventory Management Solutions (zestaw narzędzi i usług do kompleksowego rozliczania inwentaryzacji).

57. Rozwiązania informatyczne stosowane w gastronomii i hotelarstwie.

58. Systemy POS (Point of Sales), terminale dotykowe, drukarki bonowe, urządzenia fiskalne itd. Analiza programów dostępnych na polskim rynku.

 

Szkolenie organizowane jest we współpracy z HorArt HoReCa Academy Poland.