Likiery zajmują wyjątkowe miejsce na mapie alkoholi. Chyba w żadnej inne grupie spirytualiów nie doświadczymy takiej różnorodności. Liczba możliwych smaków i użytych surowców może przyprawić o zawrót głowy – poczynając od słodkich kremów śmietankowych czy owocowych, na trunkach gorzkich i ziołowych kończąc.
Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
Podobnie jak przy wielu innych produktach, te powstające w Polsce nie zawsze są doceniane. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, o kilkusetletniej historii wytwarzania, podczas gdy rodzime wyroby traktuje się po macoszemu. Często nie zdajemy sobie sprawy z bogactwa naszej historii i zasług w tej dziedzinie. Kraje, które odpowiednio promują swoje wyroby, osiągają przychody nie tylko ze sprzedaży, ale także np. z turystyki alkoholowej.
Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
To godny następca „Vademecum barmana” Zdzisława T. Nowickiego, a jednocześnie polski odpowiednik „Alkoholi świata” Andre Domine. Takiej książki od dawna brakowało, zwłaszcza, że alkoholowy słownik Jana Cieślaka jest już mocno nieaktualny. Sporo tu o rodzimych trunkach, zwłaszcza wódkach, ale omówione są wszystkie najważniejsze kategorie alkoholi plus propozycje koktajli.
Książka „Alkohole w Polsce i na świecie - przewodnik barmana” autorstwa Macieja Zarzeckiego (założyciel Ogólnopolskiej Szkoły Barmanów) i Łukasza Zarzeckiego (trener w Ogólnopolskiej Szkole Barmanów) to ekskluzywnie wydana, bogato ilustrowana, 360-stronicowa publikacja. Zawiera 310 ilustracji obrazujących opisywane alkohole (zdjęcia butelek, destylarni, magazynów leżakowych, aparatury destylacyjnej, poszczególnych etapów produkcji, koktajli, zdjęcia historyczne, mapki ilustrujące regiony produkcji i wiele innych).
Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
Książka adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
"Alkohole w Polsce i na świecie - przewodnik barmana" o ekskluzywnie wydana, bogato ilustrowana, 360-stronicowa publikacja autorstwa Macieja Zarzeckiego (założyciel Ogólnopolskiej Szkoły Barmanów) i Łukasza Zarzeckiego (trener w Ogólnipolskiej Szkole Barmanów)
Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
Dostępne na krajowym rynku książki poświęcone tematyce alkoholi zwykle koncentrują się na określonej kategorii. Jest zatem duży wybór książek o winach, whisky czy poradników uczących jak przyrządzić najlepsze drinki. Maciej Zarzecki i Łukasz Zarzecki podjęli wyzwanie i stworzyli swego rodzaju podręcznik porządkujący tę wiedzę.
Zestawienie słów "whisky" i "Japonia" wydawać się może nieco egzotyczne. Nic bardziej mylnego. Obecnie japońska whisky jest niezwykle popularna, a przez to coraz droższa i trudniejsza do zdobycia.
Alkohole z Polski, szczególnie te produkowane przez mniejsze firmy, nie zawsze są doceniane. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, podczas gdy rodzime wyroby traktuje się po macoszemu. Kraje, które odpowiednio promują swoje wyroby, osiągają przychody nie tylko ze sprzedaży, ale także np. z turystyki alkoholowej.